“yol kaderdir”

“çok yakında gidecek olan yıla elveda derken içkiyi biraz fazla kaçırmıştım ve cádiz sokaklarında nereye gittiğimi bilmeden yürüyordum.

pazar yerine nasıl gidildiğini sordum. bir ihtiyar sırtını yasladığı duvardan kurtardı ve çok isteksiz bir biçimde, hiçbir tarafı işaret etmeden beni yanıtladı:

– sokağın sana dediğini yap.

sokak bana söyledi ve ben de vardım.

nuh, birkaç bin yıl önce, pusulasız, yelkensiz ve dümensiz bir yolculuk yapmıştı.

gemi, rüzgârın söylediği yöne doğru kendini bıraktı ve tufandan kurtuldu.”

(*) eduardo galeano, “ve günler yürümeye başladı”, çev: süleyman doğru, sel, 2012, s.401.
(**) müzik: stephan micus, “passing cloud”, the garden of mirrors.

About metin

adamın biri işte...
Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

